27 October 2011

MX5 NC2 - Bikini Top

Some say that this NC2 version in this rendering will be introduced at the SEMA 2011, with an original bikini top. True? i don't know... but i like it! and you?





24 October 2011

It's time to Race! LLCC.it Challenge for 2012

Yes, it is official, next year i will try to race with mad guys of Lotus and Light Cars Club. The challenge is a sort of Time Attack divided by category of power, weight and mods installed. For the 2012, will be a reserved category for MX5/Miata NA NB NC so i will try to have fun with them. In november and december, we will have a test session on Varano circuit. Let me prepare the GoPro, and i hope to have fun with these mad guys. About 50 cars, including Lotus Elise S1, S2, 340R, Eleven, Catheram, Westfield, Fisher Fury, various Kit Cars, and many Mazda MX5.
Here a little video of the 2nd stage of 2011 Challenge at Magione Circuit:




20 October 2011

Parts Corner - PPE Engineering Header MX5 NC

If you don't want to eliminate the 1st catalyzer with your new aftermarket header, this is the option for you. You should have less problem on the emission test, and the manufacturer say that you should gain 12whp in 2th and 3th gear if you have also the PPE midpipe.


Here the product link.

A little feedback from a Miata.net user (Suprajayaz):

"Since this project was initiated for autocross, I wanted 2nd and 3rd gear data since these gears are most relevant to autocross use. There was an increase of ~ 12hp in both 2nd and 3rd gear and > 9hp in 4th gear. My baseline (green line) is AEM intake with piping/filter behind the bumper to be STR/CSP legal + a Roadstersport Race muffler. The red line is changing the stock mid-pipe to the new 2.5" STR/49 state legal catted mid-pipe while the top blue line adds the new STR / 49 state legal, catted header. You can see both the HP and torque increase is across the full rpm range with almost equal shaped graph lines, which helps validate that similar conditions were used for each run. Below is a summary of the data.

4th gear max gain: + 9.16hp (+6.5%), + 6.46ft-lbs (+ 5.0%)
3rd gear max gain: + 11.96hp (+8.7%), + 6.57ft-lbs (+5.2%)
2nd gear max gain: + 11.92hp (+9.1%), + 3.99ft-lbs (+3.4%)

What one does not see in all the data is the increase in throttle responsiveness. Throttle application is much more apparant and almost feels like having a lightened flywheel such as used in the 2006 MX-5 that won the 2008 SCCA National Championship in CSP that I co-drove. In summary, the new header + mid-pipe made positive results in both HP and torque while meeting the SCCA ST ruleset."

2nd Gear

3rd Gear

4th Gear




17 October 2011

Tuning Generation 56 - My MX5 on "Real Life"

Here, my article (Real Life) write for Tuning Generation 56th about the MX5/Miata:

Scegliere una MX5, in genere fa parte di una ben precisa filosofia, di un ben preciso pensiero, di intendere l'auto e la guida, indipendentemente dalla versione scelta. Una filosofia, che risiede già nel nostro carattere, che non si acquisisce, che racchiude in se tanti pensieri diversi, come il divertirsi alla guida, un auto che ti da delle emozioni tra le curve, che sono il suo habitat naturale, non certo negli spari de "il tamarro da semaforo". La leggerezza, una distribuzione pesi 50:50, un sistema di sospensioni difficilmente ritrovabile in auto dello stesso prezzo, la trazione posteriore, il prezzo tutto sommato basso che la rendono molto accessibile, possedere solo gli accessori necessari, il resto è peso inutile e un optional in piu che si può guastare. MX5 è solo l'essenziale che serve per la guida senza essere estrema, non è l'auto per fare bella figura all'aperitivo, anche se le sue linee sono molto belle e morbide. Probabilmente farebbe in molti casi lo stesso una bella figura, ma quello che voglio dire è che chi compra questa spider (non chiamatela cabrio per favore), non lo fa per apparire, ma per il proprio piacere, per regalarsi delle piccole emozioni. Non la sto decantando come se fosse una Ferrari, non ho il paraocchi puntato su quest'auto e basta, ma è l'auto che racchiude così tante caratteristiche che si addicono al mio ideale di auto, in un prezzo molto accessibile. La mia NC, 1.8L, molti cavalli in meno della 2.0L ma soprattutto la mancanza di un differenziale autobloccante rispetto alla sorella maggiore. I cavalli in meno, a volte mancano, ma riuscire a sfruttare completamente anche quei 126 a disposizione non è cosa per tutti, ed io non mi sento un pilota professionista, quindi armato di umiltà e voglia di imparare, mi faccio assolutamente bastare quei pochi puledri, cercando di gestirli nel modo migliore e cercando di aumentare la mia esperienza. Gli ammortizzatori di serie, non sono un granchè, o meglio per l'utenza che decide di utilizzarla per lo slow drive godendosi il panorama sono perfetti, ma con un kit regolabile, reperibile tra l'altro con una spesa non eccessiva e la regolazione personalizzata degli angoli, si ha un auto che finalmente esalta il Jinba Ittai, ovvero il feeling tra il cavallo ed il fantino, senti l'auto cucita addosso, si perde quel fastidioso sottosterzo, aumenta notevolmente la precisione di guida, la risposta dello sterzo, e magari si elimina anche quel fastidioso look da SUV donato dall'assetto stock. 40000Km in 3 anni. Anche nella lunga pausa pranzo lavorativa a disposizione non disdegno un giretto sugli appennini, così vicini, in cerca di nuove strade e curve, passi montani. Nessun problema con lei finora, risulta tra l'altro essere una delle auto piu affidabili in circolazione. Capote in Tela, assolutamente, e per fortuna manuale! La capote piu veloce del mondo, 2 secondi per aprirla e chiuderla comodamente seduto. Molti di noi, fermati dalle possibilità economiche, sognano comunque auto come le Lotus, le Catheram, le moto-macchine, le pazze kit-kar o vari sfilatini inglesi. Alcuni realizzano prima o poi il sogno, altri lo inseguono continuamente. La guida, è fatta di mooolta esperienza e per le light car inglesi ce ne vuole molta per sfruttarle a pieno. Io per ora, sogno e cerco per quanto possibile di accumulare esperienza e accettare i consigli dei piu esperti. A chi consiglio l'MX5? A chi ama la guida, l'essenziale, girare sempre top-down, spesso anche d'inverno e con la pioggia leggera, e a chi ricerca un auto che ti fa divertire ad un prezzo contenuto. Se la tua aspirazione è lasciare l'auto in prima fila all'aperitivo, beh, scegli ben altre auto piu blasonate, rigorosamente con cerchi cromati, minimo 20".


Clarence Miata from MX5Italia Community
on "Shooting Time"
Tuning Generation N°56 - Cover


11 October 2011

Swiss MX5 NC Le Mans 55 - Limited Edition



The MX-5 ’55 Le Mans’ is named after the Mazda 787B No.55. Driven by Johnny Herbert, Volker Weidler, and Bertrand Gachot, the 787B No.55 won the 24-hours of Le Mans in 1991 claiming the first ever victory for a Japanese automobile and the rotary engine in the famed endurance race. The limited production version of the MX-5 was created exclusively for the Swiss market and it is based on the 160HP 2.0-liter model with the 6-speed manual gearbox. It is equipped with a limited slip differential (LSD), a Bilstein sports suspension, a front strut bar and 10-spoke alloy wheels. It is available in four exterior colors with contrasting profile stripes that extend to the bumpers. The bespoke ‘55 Le Mans’ logos and a numbered plaque in the interior round off the limited changes over the standard model.

IMHO, the orange stripes looks good but the car is exactly the same being sold everywhere, no special accessiores or other special things, only a "special" stripe as you can see in this pics... But the one in the first two pics is AMAZING! With only the original rims painted in orange, the car change her look radically, and this LeMans Limited Edition become an MX5 with a strong character.
My compliments to the Miata.net user (Chimaera), from Switzerland, who customize this limited edition, in a really nice MX5. 






03 October 2011

Varano - 6th Round Clio Cup Italy 2011 #3

Part 3 of the 6th Round of Renault Clio Cup Italy 2011 at Varano track: